Spildesign

Spillets forløb

Konklavet er bygget op omkring, at der skal tages stilling til en på forhånd defineret række spørgsmål. Tidsplanen for dette er fastlagt og offentliggjort på forhånd og håndhæves under spillet af ceremonimestrene, som spilles af arrangørerne. Dertil kommer en række regler og traditioner designet til at holde forhandlinger synlige, gøre dem spændende og lege med rammerne for demokrati. Det er vigtigt at bemærke, at vi ikke ønsker et intrigescenarie med fordækte forhandlinger i krogene og fyldt med hemmeligheder.

Vi har hentet inspiration i generalforsamlinger, politik og fiktion. Vi har gjort vores ypperste for at designe det således, at regler og systemer er simple, men i praksis er svære at overskue alle facetter af – lidt på samme måde som reglerne for skak er simple, men det er svært at overskue alle facetter under spillet.

Nærmere information om spillets forløb tilgår i deltagermaterialet.

Kostume og grej

Du kan anvende et vilkårligt kejserligt warhammer/middelalder kostume dekoreret med ordenens insignia, en to-hovedet ørn. I det omfang det er muligt må du gerne tilpasse det i retning af din rolles funktion og ordenens farver, rød og hvid.

Kamp

Der vil ikke være kamp til scenariet. Både for at undgå at lave skader på location og fordi det ikke passer med det, vi gerne vil med scenariet. Derfor beder vi dig om ikke at tage skumvåben med. Hvis du mener våben er en vigtig prop for din rolle kan vi tage en dialog om, at du medbringer et passende stål-våben.

Roller

Arrangørerne laver alle roller. En rolle indeholder holdninger til de spørgsmål der skal tages stilling til, en kort beskrivelse af funktion og rolle i ordenen samt tilknytning til en cirkel, som er den enhed, ordenen er opdelt i.

En rolle indeholder ingen til få relationer, ingen personlighed og rig mulighed for at føje til baggrunden. Vi forventer at du som spiller selv tager hånd om det.