Vision
Gennemsigtighed og leg med demokrati
Vi ønsker at lave et forhandlingsscenarie baseret på leg med demokratiske metoder og forhandlinger der er gennemsigtige.
Vi har tidligere spillet intrigescenarier hvor forhandlinger og aftaler blev foretaget i det skjulte, ingen vidste helt hvad der skete og alle konflikter kulminerede 10 minutters før spilstop. Vi ønsker at afprøve om synlige konflikter og forhandlinger ikke skaber en mere jævn og underholdende spiloplevelse.
Vi vil realisere dette gennem regler og rammer for ordenen og konklavet der fordrer synlighed og åbenhed i afstemninger og forhandlinger samt forskellige stemmeprocedurer.
Klare rammer
Vi ønsker at designe et scenarie, hvor rammerne for hvordan man forhandler og konflikter er klare, så man på den vis kan fokusere på indholdet og ikke formen.
Vi har tidligere deltaget i andre forhandlings/konfliktscenarier med løsere definerede rammer, og vi ønsker at afprøve, om faste rammer er en bedre katalysator for spillet.
Vi vil realisere dette gennem en fastlagt, offentlig tidsplan for scenariet samt faste procedurer og regler for afstemninger og andre fælles aktiviteter. Dette bliver i spillet understøttet af arrangørernes roller.
Let at deltage i
Vi ønsker at designe et scenarie, som er let at deltage i.
Vi har tidligere undladt at deltage i scenarier fordi de tog for meget tid, satte for store udstyrskrav eller på anden vis ikke var let tilgængelige. Vi ønsker ikke at miste gode spillere på den baggrund.
Vi vil gøre det let ved brug af arrangørskrevne roller, udstyrskrav der lægger op til genbrug af garderoben og en varighed der ikke kræver brug af fridage.
Warning: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable in /var/www/troa.dk/konklavet.troa.dk/wp-includes/class-wp-comment-query.php on line 399